Csípő hajlító fájdalom, 4 szuper nyújtás, amivel lazábbá teheted a csípődet


Csípőfájdalom áttekintés

Fenyvesi Zsófia Ebből a 4 jelből tudod, hogy a kisbabád tényleg szeret Vajon tudod, milyen állapotban van a csípőhorpaszod? A csípő hajlítóizmaival ritkán tudsz jót tenni, hiszen leginkább görcsös és megrövidült állapotban vannak, ezáltal pedig a gerincedet is tönkretehetik. Megmondjuk, miért kellene nagyobb figyelmet fordítanod rájuk!

ha fáj a vállízületek a térd lágyszöveti duzzanata

Ha van olyan izomcsoport, amelynek működéséről a hétköznapi ember nem szokott elgondolkodni, akkor a csípőhorpasz bizonyára az. Pedig jelentősebb szerepe van hétköznapi mozgásainkban és választott sportunkban is, mint elsőre gondolnánk. A csípőízület anatómiájáról itt már részletesen írtunk.

CSÍPŐ KOPÁS

A nyílirányú síkon történő mozgása a flexió, illetve extenzió; ezekből a flexiót, vagyis hajítást a csípő hajlítóizmai viszik végbe. Ezek a flexorok az alábbiak: csípőizom; szabóizom; egyenes combizom. A csípőizmot és a horpaszizmokat nevezzük közösen csípőhorpasznak, ezek a mélyen húzódó izmok közelítik egymáshoz a combot és a törzset, vagyis végzik a csípő hajlítását.

lábujjízület kezelése hasmenés és súlyos ízületi fájdalom

A horpaszizom a gerinccsigolyákon ered, a csípőizom pedig a csípőlapát belső oldalán, és valamennyi a combcsonton tapad, a csípőízület másik oldalán. Fő feladatuk a csípő hajlító fájdalom helyzetének stabilizálása.

Ez a terület kulcsfontosságú a gerincünk működése szempontjából, így talán nem túlzás kijelenteni, hogy jelentősen meghatározza mozgatórendszerünk állapotát is. Ismerkedjünk csípő hajlító fájdalom hát részletesebben a működésével!

közös megerősítés és helyreállítás hideg ízületek hogyan kell kezelni

Ha egyenesen állunk, nagyjából semleges helyzetben, akkor a medencénk helyzete is semleges, a medencénkből felfelé nyúló gerincszakaszaink pedig felveszik egészséges fiziológiás görbületeiket.

Ekkor ágyéki szakaszunk természetes állapotában kissé homorít ezt hívjuk lordózisnak. Ha kitoljuk hátra a fenekünket, közelítjük a törzsünket a combunkhoz: dolgoznak a csípő hajlítóizmai, a csípőhorpasz, és csekély mértékben nyúlnak az ellentétes működésű extenzorok, melyek a farizmaink. Ilyenformán a medencénk billenéséből kiindulva a derekunkon fokozódik a görbület.

Ebből a körből te sem maradhatsz ki!

Ha ennek a mozdulatnak az ellentétét csináljuk, azaz magunk alá húzzuk a fenekünket, rá is tudunk feszíteni jelentősen a farizmokra tehát dolgoznaka flexorok ekkor nyúlnak.

A csípőhorpasz is ekkor kerül nyújtásba.

A medence megváltozott irányú billentéséből kifolyólag az ágyéki szakasz görbülete csökken, ezáltal a hasunk sem tud előredomborodni, sőt a hasizmaink képesek lesznek az összehúzódásra, vagyis dolgoznak.

Ez a mozdulat lesz az úgynevezett core vagy erőközpont aktiválásának egyik fontos eleme: voltaképp minden funkcionális hasizomgyakorlat ezzel kezdődik.

Szemléletes kifejezéssel ezeket izomfűzőnek is hívjuk, hiszen aktívan bekapcsolva ez tartja stabilan a gerincoszlopunkat: felel a helyes testtartásért, illetve a gerincünk többirányú és megfelelő mértékű mozgásáért egyaránt.

4 szuper nyújtás, amivel lazábbá teheted a csípődet

Ezek a mélyen fekvő csípőhajlító izmok azért kerülhetnek manapság az egészségmegőrzés fókuszába, mert jellemző mozgásmintáinkkal bizony túlságosan is használjuk őket. A törzset és a combot közelítjük egymáshoz, ha járunk vagy futunk, és akkor is, ha ülünk.

amikor az ízületek fájnak hogyan és hogyan kell kezelni ízületi kattanások okai és kezelése

Utóbbit pedig jellemzően napi sok órán át tesszük, mialatt a csípőhorpaszunk folyamatos összehúzódásban van. Ha megnézzük természetes mindennapi mozgásainkat, látható, hogy az arányok nem épp a csípőhorpasz nyújtásának kedveznek. Ha a napi ülőmunkát követően még csípő hajlító fájdalom akarunk tenni a keringési rendszerünkkelés elmegyünk futni, ugyanúgy az elgyötört csípőhorpaszt fogjuk tovább terhelni, és ha lenyújtjuk a futást követőenarányaiban akkor is sajnos csekély lesz a hatás az egész napi használathoz képest.

A csípőhorpasz tehát eleve egy nehezen hozzáférhető, nem épp egyszerűen nyújtható, ráadásul rövidülésre alkalmas izom.

Csípőfájdalom állapotfelmérő kérdőív

Nem is feltétlenül azzal szembesülünk, hogy ne lenne elég erős, de ruganyosságát bizony hamar elveszíti. Mi történik akkor, ha csípőhorpaszunk rövidül?

Ahogy a fenti medencebillentés példából is látjuk: ágyéki szakaszunk íve fokozódik, az ágyéki csigolyák összetolulnak, a közöttük levő porckorongok extra terhelést kapnak. Ez a tartás számos fájdalom okozója, és a későbbiekben derékprobléma eredője lehet, az izomdiszbalanszoktól a porckorongsérvig.

Talán az is logikus ezek után, hogy a csípőhorpasz optimális tónusának az kedvez, ha van egy erős, jól működő farizomzatunk.

krém a csípőízület ízületi gyulladásáért csikorgó ízületek és fájdalom

Ha a farizmaink nem képesek összehúzódni, akkor a csípőhorpasz nyújtása sem lesz elégséges. Sajnos a sok folyamatos ülés nem csupán a csípőhajlítók ruganyosságát károsítja, de a farizmokat nyújtott helyzetben tartva gyengíti is.

Tehát ha kompenzálni akarjuk a sok ülőmunkát, akkor nem elég csupán a csípőhorpaszt nyújtani vagy lazítani, de a farizmokat is dolgoztatni kell.

  • Terhesség utáni gyógytornán jártam Piroskánál, akit barátnőm ajánlott.
  • Van egy elhanyagolt izmod, amit pedig nem kéne elhanyagolni - Dívány
  • Myofascial felszabadulás a vállízület fájdalma miatt
  • Csípőfájdalom 17 oka, 7 tünete, 4 kezelési módja [teljes útmutató]
  • Csípő hajlító fájdalom - Csípőfájdalom 17 oka, 7 tünete, 4 kezelési módja [teljes útmutató]

Enélkül ugyanis az egész rendszer nem képes semleges helyzetben tartani a medencét, vagyis a core, a gerincünket védő izomfűző nem tudja ellátni feladatát. Persze meg is fordíthatjuk a gondolatmenetet: ha a core gyenge, akkor szinte képtelenség helyrehozni a csípőhorpasz ideális ruganyosságát és erejét.

Emellett saját testsúlyos edzéseinkbe beiktatva számos gyakorlat alkalmas lehet rá, amennyiben pontosan kivitelezzük, gondosan ügyelve a core bekapcsolására és a medence helyzetére.

a térdízület folyadéke kezelést okoz prp kezelés gerinc

Ilyenek például a kitörésekfordított plankekmelyeket a Dívány-edzésben is részletesen bemutattunk már. Összességében akkor járunk a legjobban, ha felismerve a problémát, szakemberhez fordulunk — edző, mozgásterapeuta, gyógytornász —, aki pontosan felméri állapotunkat, és javaslatot tesz életmódunk tükrében a megoldásra.

A szőnyeg alá söpörni azonban nem érdemes, mert csípőhorpaszunk állapota jelentősen befolyásolja mozgatórendszerünk működését és ezzel életminőségünket is. Oszd meg másokkal is!

  • A csípőhajlító izmok húzódása vagy szakadása Izomhúzódás külső erőbehatásra jön létre, direkt trauma hatására, amikor az izom a csonthoz nyomódik.
  • A csípő felélesztése
  • Ízületi fájdalom a 34 héten
  • Csípőfájdalom – Ágyékba sugárzó fájdalom okai - Súlypont Ízületklinika
  • Csípőfájdalom – Ágyékba sugárzó fájdalom okai - Súlypont Ízületklinika Csípő hajlító fájdalom